تبلیغات
هوای بی هدف - چرا وزیر خارجه خبرساز‌ترین چهره سیاسی سال ۹۲ شد؟

یک سال پیش، محمدجواد ظریف نه تنها، فکر این روز‌ها را نمی‌کرد، بلکه به اعتراف خودش در یکی از گفت‌و‌گوهای پرشمار نوروزی وی با رسانه‌های ایران، اصلا تصور این شرایط را نداشت. وی سال گذشته این وقت‌ها دنبال این بود که محل سکونتی در شمال درست کند و تقریبا تمام وقت ‌آنجا باشد، چون هوا آلوده بود، می‌خواست برود و در کوه‌ها زندگی کند تا اواخر زندگی را به نوشتن و این کار‌ها بگذراند.

به گزارش «تابناک»، اما سرنوشت برای دیپلمات ۵۳ ساله ایرانی به گونه‌ای دیگر رقم خورد. در بیست و چهارم خرداد ۹۲ و پس از چند هفته تحولات سریع و غیرقابل پیش‌بینی سیاسی و انتخاباتی در ایران، دکتر حسن روحانی با رأی هجده میلیونی مردم به ریاست جمهوری رسید تا بار دیگر ظریف را به کار فرابخواند و در معرض خبر و خبرسازی هر روز رسانه‌های ایران و جهان قرار دهد. 

۴۶.‌۳۵ درصد از بیش از ۵۶ هزار مخاطب تابناک که در نظرسنجی تعیین خبرساز‌ترین چهره سال ۹۲ شرکت کردند، ظریف را خبرساز‌تر از نه گزینه دیگر یعنی هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی رؤسای جمهور پیشین و فعلی، مربیان موفق خارجی ورزش ایران یعنی خولیو ولاسکو و کارلوس کیروش، علی مطهری نماینده صریح‌‌اللهجه مجلس، محمد‌علی محمدیان معلم فداکار مریوانی و سعید مرتضوی و بابک زنجانی که امسال درگیر دادگاه شدند، دانسته‌اند.


تاریخ : 1392/12/28 | 15:06 | نویسنده : Ғậṯṯḙᵯе | نظرات

  • paper | الگوریتم | مدرسه نونهالان